#29: Ile kosztuje 1 zapytanie o trening judo? A ile 1 nowy klient?

#29: Ile kosztuje 1 zapytanie o trening judo? A ile 1 nowy klient?

Dalej się zastanawiasz, czy reklama klubu judo w środku sezonu się opłaca? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na tytułowe pytania:

  • Ile kosztuje jedno zapytanie o trening judo?
  • Ile kosztuje pozyskanie nowego jednego judoki?

Wszystko na konkretnych liczbach i konkretnych wyliczeniach w 3 scenariuszach (umiarkowanym, optymalnym i wyjątkowym). Nie zabraknie też kilku zdań o tym, co wpływa na opłacalność twoich przyszłych kampanii reklamowych.

Ten artykuł dotyczy reklamowania klubu judo w środku sezonu, jako że jest to okres bardziej powtarzalny od szczytu sezonu (wrzesień i październik).

💰 Koszt jednego zapytania z reklamy

Średni koszt zapytania o trening judo w środku sezonu wynosi ok. 30-50 zł brutto.

Zanim zafiksujesz się na tej kwocie – weź pod uwagę:

  1. Cena treningów wpływa na koszt zapytania. Zapytanie powinno być tańsze, gdy usługa jest atrakcyjna cenowo dla większej grupy osób.
  2. Średni koszt zapytania rośnie w czasie wraz z wypalaniem się „najbardziej zmotywowanej” grupy. Uzyskanie dowolnego wyniku w pierwszych tygodniach, nie oznacza, że koszt zapytania taki pozostanie.
  3. Koszt zapytania zależy od kontekstu reklamy. Hasło „TRENUJ ZA DARMO” może przyciągać tańsze zapytania, ale jednocześnie zwiększać koszt pozyskania klienta, bo na przykład pozyskane kontakty będą do osób szukających całkowicie bezpłatnych zajęć.
  4. Koszt zapytania jest pośrednią metryką. Są ważniejsze wskaźniki, takie jak: koszt pozyskania nowego klienta i wartość życiowa klienta.
  5. Więcej czynników wpływających na opłacalność reklamy znajdziesz w artykule #28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?

📈 Ile kosztuje pozyskanie jednego judoki?

W poprzednim wpisie mówiłem o 15-35% konwersji z zapytania na klienta i właśnie te dane wykorzystam do przeliczenia kosztu nowego klienta w 3 scenariuszach: umiarkowanym, optymalnym i wyjątkowym.

💡
15% konwersji oznacza 15 klientów ze 100 zapytań ogółem.

Koszt pozyskania klienta (CAC, ang. Customer Acquisition Cost). CAC = koszt zapytania​ / procent konwersji (liczba dziesiętna)

Przykładowo: 30 zł / 0,35 = 86 zł brutto.
Scenariusz Konwersja Koszt zapytania (brutto) Koszt pozyskania klienta (brutto)
Umiarkowany 15% 30–50 zł 200–333 zł
Optymalny 25% 30–50 zł 120–200 zł
Wyjątkowy 35% 30–50 zł 86–143 zł

🎯 Czy to klubom judo nadal się opłaca?

Tak. Comiesięczne składki członkowskie w klubach judo są w często w przedziale 150-250 zł i tak powyższe przykłady kwot należy interpretować. Kluby judo często nie mają dodatkowych kosztów od kolejnych osób w grupie.

To oznacza, że w większości przypadków reklama w środku sezonu jest opłacalna już od pierwszego miesiąca, ale to zaledwie początek. Kluczową metryką opłacalności danej formy promocji jest wartość życiowa klienta (ang. customer lifetime value).

W nastawieniu do dowolnej formy promocji nie sposób nie wspomnieć o celu klubu (np. cel dynamicznego rozwoju). Szybkie zwiększanie skali działalności zawsze kosztuje i wiąże się do obracaniem coraz większymi sumami pieniędzy (kosztami reklamy, kosztami nowych grup/lokalizacji, kosztami zatrudnienia).

📰 Następny artykuł: kalkulacja współpracy ze mną (kluby judo)

W następnym artykule przeliczę opłacalność współpracy ze mną w zakresie kampanii reklamowej dla klubu judo na pozyskiwanie nowych zawodników.

Myślisz, że taka reklama może Ci się opłacić?

Oferta dla klubów judo spoza Wrocławia i okolic: pomogę Ci pozyskać nowych zawodników przez Meta Ads (reklamy na Facebooku, Instagramie i Messengerze).

Minimalny koszt takiej współpracy (łącznie z minimalnym budżetem reklamowym) znajdziesz pod poniższym przyciskiem.

Dowiedz się więcej – współpraca przy kampanii reklamowej

Pozostałe artykuły o kampanii reklamowej dla klubu judo:

#30: Jak w 1 sezon zarobić dodatkowe 48 840 zł? Reklama klubu judo
Dowiedz się, jakie warunki musi spełnić klub judo, aby zarobić dodatkowe 48 840 zł w jednym sezonie. Przeanalizuj ze mną wyliczenia dla różnych budżetów reklamowych (na 3, 6 i 10 miesięcy) na konkretnych założeniach i formułach. Przekonaj się, czy Twój klub judo może powtórzyć ten wynik. Wyliczenia opłacalności reklamy dla
#28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?
W tym artykule dowiesz się: 1. Czy reklama klubu judo się opłaca? 2. Jak wygląda przykładowa kampania reklamowa klubu judo? 3. Ile kosztuje obsługa 200 zapytań miesięcznie? 4. Jak liczba zapytań przekłada się na liczbę klientów? 5. Jakie czynniki wpływają na opłacalność kampanii reklamowej klubu judo? 6. O możliwości współpracy