#29: Ile kosztuje 1 zapytanie o trening judo? A ile 1 nowy klient?

Dalej się zastanawiasz, czy reklama klubu judo w środku sezonu się opłaca? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na tytułowe pytania:
- Ile kosztuje jedno zapytanie o trening judo?
- Ile kosztuje pozyskanie nowego jednego judoki?
Wszystko na konkretnych liczbach i konkretnych wyliczeniach w 3 scenariuszach (umiarkowanym, optymalnym i wyjątkowym). Nie zabraknie też kilku zdań o tym, co wpływa na opłacalność twoich przyszłych kampanii reklamowych.
Ten artykuł dotyczy reklamowania klubu judo w środku sezonu, jako że jest to okres bardziej powtarzalny od szczytu sezonu (wrzesień i październik).
💰 Koszt jednego zapytania z reklamy
Średni koszt zapytania o trening judo w środku sezonu wynosi ok. 30-50 zł brutto.
Zanim zafiksujesz się na tej kwocie – weź pod uwagę:
- Cena treningów wpływa na koszt zapytania. Zapytanie powinno być tańsze, gdy usługa jest atrakcyjna cenowo dla większej grupy osób.
- Średni koszt zapytania rośnie w czasie wraz z wypalaniem się „najbardziej zmotywowanej” grupy. Uzyskanie dowolnego wyniku w pierwszych tygodniach, nie oznacza, że koszt zapytania taki pozostanie.
- Koszt zapytania zależy od kontekstu reklamy. Hasło „TRENUJ ZA DARMO” może przyciągać tańsze zapytania, ale jednocześnie zwiększać koszt pozyskania klienta, bo na przykład pozyskane kontakty będą do osób szukających całkowicie bezpłatnych zajęć.
- Koszt zapytania jest pośrednią metryką. Są ważniejsze wskaźniki, takie jak: koszt pozyskania nowego klienta i wartość życiowa klienta.
- Więcej czynników wpływających na opłacalność reklamy znajdziesz w artykule #28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?
📈 Ile kosztuje pozyskanie jednego judoki?
W poprzednim wpisie mówiłem o 15-35% konwersji z zapytania na klienta i właśnie te dane wykorzystam do przeliczenia kosztu nowego klienta w 3 scenariuszach: umiarkowanym, optymalnym i wyjątkowym.
Koszt pozyskania klienta (CAC, ang. Customer Acquisition Cost). CAC = koszt zapytania / procent konwersji (liczba dziesiętna)
Przykładowo: 30 zł / 0,35 = 86 zł brutto.
Scenariusz | Konwersja | Koszt zapytania (brutto) | Koszt pozyskania klienta (brutto) |
---|---|---|---|
Umiarkowany | 15% | 30–50 zł | 200–333 zł |
Optymalny | 25% | 30–50 zł | 120–200 zł |
Wyjątkowy | 35% | 30–50 zł | 86–143 zł |
🎯 Czy to klubom judo nadal się opłaca?
Tak. Comiesięczne składki członkowskie w klubach judo są w często w przedziale 150-250 zł i tak powyższe przykłady kwot należy interpretować. Kluby judo często nie mają dodatkowych kosztów od kolejnych osób w grupie.
To oznacza, że w większości przypadków reklama w środku sezonu jest opłacalna już od pierwszego miesiąca, ale to zaledwie początek. Kluczową metryką opłacalności danej formy promocji jest wartość życiowa klienta (ang. customer lifetime value).
W nastawieniu do dowolnej formy promocji nie sposób nie wspomnieć o celu klubu (np. cel dynamicznego rozwoju). Szybkie zwiększanie skali działalności zawsze kosztuje i wiąże się do obracaniem coraz większymi sumami pieniędzy (kosztami reklamy, kosztami nowych grup/lokalizacji, kosztami zatrudnienia).
📰 Następny artykuł: kalkulacja współpracy ze mną (kluby judo)
W następnym artykule przeliczę opłacalność współpracy ze mną w zakresie kampanii reklamowej dla klubu judo na pozyskiwanie nowych zawodników.
Myślisz, że taka reklama może Ci się opłacić?
Oferta dla klubów judo spoza Wrocławia i okolic: pomogę Ci pozyskać nowych zawodników przez Meta Ads (reklamy na Facebooku, Instagramie i Messengerze).
Minimalny koszt takiej współpracy (łącznie z minimalnym budżetem reklamowym) znajdziesz pod poniższym przyciskiem.
Pozostałe artykuły o kampanii reklamowej dla klubu judo:

