#30: Jak w 1 sezon zarobić dodatkowe 48 840 zł? Reklama klubu judo

#30: Jak w 1 sezon zarobić  dodatkowe 48 840 zł? Reklama klubu judo

Dowiedz się, jakie warunki musi spełnić klub judo, aby zarobić dodatkowe 48 840 zł w jednym sezonie. Przeanalizuj ze mną wyliczenia dla różnych budżetów reklamowych (na 3, 6 i 10 miesięcy) na konkretnych założeniach i formułach. Przekonaj się, czy Twój klub judo może powtórzyć ten wynik.

Wyliczenia opłacalności reklamy dla klubu judo

1️⃣ Założenia kampanii – na jakich liczbach się opieram?

W poniższej tabeli przedstawiam niezbędne parametry do wyliczeń opłacalności. Szerzej opisywałem je w poprzednich artykułach (#28 i #29).

Parametr Wartość
Wynagrodzenie marketingowca (rocznie) 3 000,00 zł brutto
Miesięczny budżet reklamowy 1 476,00 zł brutto (1 200,00 zł netto)
Koszt pozyskania zapytania 40,00 zł brutto
Konwersja zapytań na klientów 20% (czyli 5 zapytań na 1 klienta)
Średni miesięczny przychód z klienta 180,00 zł brutto
Średni staż treningu w 1. sezonie 5 miesięcy (za tyle miesięcy płaci)

2️⃣ Wyliczenia dla 3, 6 i 10 miesięcy trwania kampanii

Wyliczenia oparte są na własnym doświadczeniu z takich kampanii.

Parametr 3 miesiące 6 miesięcy 10 miesięcy Formuła
Koszt marketingowca 3 000,00 zł 3 000,00 zł 3 000,00 zł Wynagrodzenie roczne
Całkowity budżet reklamowy 4 428,00 zł 8 856,00 zł 14 760,00 zł Budżet miesięczny * czas trwania (w mies.)
Łączna liczba zapytań 111 221 369 Całkowity budżet reklamowy / koszt zapytania
Liczba klientów (zaokrąglona) 22 44 74 Liczba zapytań * proc. konwersji
Przychód z klientów 19 800,00 zł 39 600,00 zł 66 600,00 zł Średni przychód z klienta * średni staż treningu w 1. sezonie * liczba klientów
Łączne koszty marketingowe 7 428,00 zł 11 856,00 zł 17 760,00 zł Koszt marketingowca + budżet reklamowy
Zysk w sezonie (brutto) 12 372,00 zł 27 744,00 zł 48 840,00 zł Przychód - koszty marketingowe
Wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) 167% 234% 275% (Zysk w sezonie (brutto) / Łączne koszty marketingowe) × 100%

ROI wynoszące 275% oznacza, że z każdej złotówki zainwestowanej w marketing klubu judo otrzymujesz 2,75 zł zysku.

Dwa najważniejsze wnioski z tej tabeli:

  • Nawet minimalnym budżetem (7428 zł rocznie) klub może zwiększyć swoje przychody o blisko 20 tysięcy złotych rocznie (12 372 zł zysku).
  • Zwrot z inwestycji rośnie wraz z długością trwania współpracy (ROI rośnie wraz z rosnącym budżetem reklamowym).

3️⃣ O czym warto pamiętać?

Wynik wiersza „Zysk w sezonie (brutto)” jest uproszczeniem (zgodnie z kolumną Formuła). Wśród kosztów nieuwzględnionych możesz zaliczyć np.: koszt najmu sali na nowe grupy i koszt wynagrodzenia trenerów. Koszty te zależą od indywidualnej sytuacji danego klubu, wielkości obecnych grup i formy wynagradzania trenerów.

Nie uwzględniłem też, że zawodnik może trenować więcej niż jeden sezon (założyłem 5 miesięcy stażu), a im dłużej utrzymasz nowych zawodników, tym większy będziesz miał zwrot z inwestycji.

Przedstawione warunki to szacunki, więcej o czynnikach wypływających na opłacalność reklam napisałem tutaj: #28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?

Wyliczenia kontra rzeczywistość – jak to wygląda w praktyce?

Wyniki kampanii, tak jak sukcesy w sporcie, nie są liniowe (nie idą tylko w górę). Są miesiące lepsze i gorsze. W mojej ocenie przedstawione wyżej założenia dla klubu judo są realne do osiągnięcia w jednym sezonie.

W przypadku braku możliwości utrzymania założonych wyników przez cały sezon w każdej chwili możliwe jest ograniczenie kosztów przez zatrzymanie kampanii. Budżet reklamowy płacisz na bieżąco, a nie z góry.

Proponowana przeze mnie współpraca jest przemyślana w ten sposób, aby była opłacalna dla obu stron i jest odpowiedzią na to, czego kluby judo potrzebują najbardziej – pieniędzy do dalszego rozwoju.

Myślisz o takich reklamach dla swojego klubu judo? ✅

Oferta obowiązuje dla klubów judo spoza Wrocławia i okolic.

  1. Wysłanie zapytania do niczego Cię nie zobowiązuje.
  2. Jeżeli w mojej ocenie taka kampania będzie u Ciebie ponadprzeciętnie ryzykowna (potencjalnie nieopłacalna), to Ci o tym powiem wprost.
  3. Przygotowanie do kampanii reklamowej na nowy rok szkolny (wrzesień-październik) najlepiej zacząć w czerwcu.
Jesteś zainteresowany/a taką współpracą? Napisz do mnie

Pozostałe artykuły o kampanii reklamowej dla klubu judo:

#29: Ile kosztuje 1 zapytanie o trening judo? A ile 1 nowy klient?
Dalej się zastanawiasz, czy reklama klubu judo w środku sezonu się opłaca? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na tytułowe pytania: * Ile kosztuje jedno zapytanie o trening judo? * Ile kosztuje pozyskanie nowego jednego judoki? Wszystko na konkretnych liczbach i konkretnych wyliczeniach w 3 scenariuszach (umiarkowanym, optymalnym i wyjątkowym). Nie zabraknie też
#28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?
W tym artykule dowiesz się: 1. Czy reklama klubu judo się opłaca? 2. Jak wygląda przykładowa kampania reklamowa klubu judo? 3. Ile kosztuje obsługa 200 zapytań miesięcznie? 4. Jak liczba zapytań przekłada się na liczbę klientów? 5. Jakie czynniki wpływają na opłacalność kampanii reklamowej klubu judo? 6. O możliwości współpracy