#30: Jak w 1 sezon zarobić dodatkowe 48 840 zł? Reklama klubu judo

Dowiedz się, jakie warunki musi spełnić klub judo, aby zarobić dodatkowe 48 840 zł w jednym sezonie. Przeanalizuj ze mną wyliczenia dla różnych budżetów reklamowych (na 3, 6 i 10 miesięcy) na konkretnych założeniach i formułach. Przekonaj się, czy Twój klub judo może powtórzyć ten wynik.
Wyliczenia opłacalności reklamy dla klubu judo
1️⃣ Założenia kampanii – na jakich liczbach się opieram?
W poniższej tabeli przedstawiam niezbędne parametry do wyliczeń opłacalności. Szerzej opisywałem je w poprzednich artykułach (#28 i #29).
Parametr | Wartość |
---|---|
Wynagrodzenie marketingowca (rocznie) | 3 000,00 zł brutto |
Miesięczny budżet reklamowy | 1 476,00 zł brutto (1 200,00 zł netto) |
Koszt pozyskania zapytania | 40,00 zł brutto |
Konwersja zapytań na klientów | 20% (czyli 5 zapytań na 1 klienta) |
Średni miesięczny przychód z klienta | 180,00 zł brutto |
Średni staż treningu w 1. sezonie | 5 miesięcy (za tyle miesięcy płaci) |
2️⃣ Wyliczenia dla 3, 6 i 10 miesięcy trwania kampanii
Wyliczenia oparte są na własnym doświadczeniu z takich kampanii.
Parametr | 3 miesiące | 6 miesięcy | 10 miesięcy | Formuła |
---|---|---|---|---|
Koszt marketingowca | 3 000,00 zł | 3 000,00 zł | 3 000,00 zł | Wynagrodzenie roczne |
Całkowity budżet reklamowy | 4 428,00 zł | 8 856,00 zł | 14 760,00 zł | Budżet miesięczny * czas trwania (w mies.) |
Łączna liczba zapytań | 111 | 221 | 369 | Całkowity budżet reklamowy / koszt zapytania |
Liczba klientów (zaokrąglona) | 22 | 44 | 74 | Liczba zapytań * proc. konwersji |
Przychód z klientów | 19 800,00 zł | 39 600,00 zł | 66 600,00 zł | Średni przychód z klienta * średni staż treningu w 1. sezonie * liczba klientów |
Łączne koszty marketingowe | 7 428,00 zł | 11 856,00 zł | 17 760,00 zł | Koszt marketingowca + budżet reklamowy |
Zysk w sezonie (brutto) | 12 372,00 zł | 27 744,00 zł | 48 840,00 zł | Przychód - koszty marketingowe |
Wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) | 167% | 234% | 275% | (Zysk w sezonie (brutto) / Łączne koszty marketingowe) × 100% |
ROI wynoszące 275% oznacza, że z każdej złotówki zainwestowanej w marketing klubu judo otrzymujesz 2,75 zł zysku.
Dwa najważniejsze wnioski z tej tabeli:
- Nawet minimalnym budżetem (7428 zł rocznie) klub może zwiększyć swoje przychody o blisko 20 tysięcy złotych rocznie (12 372 zł zysku).
- Zwrot z inwestycji rośnie wraz z długością trwania współpracy (ROI rośnie wraz z rosnącym budżetem reklamowym).
3️⃣ O czym warto pamiętać?
Wynik wiersza „Zysk w sezonie (brutto)” jest uproszczeniem (zgodnie z kolumną Formuła). Wśród kosztów nieuwzględnionych możesz zaliczyć np.: koszt najmu sali na nowe grupy i koszt wynagrodzenia trenerów. Koszty te zależą od indywidualnej sytuacji danego klubu, wielkości obecnych grup i formy wynagradzania trenerów.
Nie uwzględniłem też, że zawodnik może trenować więcej niż jeden sezon (założyłem 5 miesięcy stażu), a im dłużej utrzymasz nowych zawodników, tym większy będziesz miał zwrot z inwestycji.
Przedstawione warunki to szacunki, więcej o czynnikach wypływających na opłacalność reklam napisałem tutaj: #28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?
Wyliczenia kontra rzeczywistość – jak to wygląda w praktyce?
Wyniki kampanii, tak jak sukcesy w sporcie, nie są liniowe (nie idą tylko w górę). Są miesiące lepsze i gorsze. W mojej ocenie przedstawione wyżej założenia dla klubu judo są realne do osiągnięcia w jednym sezonie.
W przypadku braku możliwości utrzymania założonych wyników przez cały sezon w każdej chwili możliwe jest ograniczenie kosztów przez zatrzymanie kampanii. Budżet reklamowy płacisz na bieżąco, a nie z góry.
Proponowana przeze mnie współpraca jest przemyślana w ten sposób, aby była opłacalna dla obu stron i jest odpowiedzią na to, czego kluby judo potrzebują najbardziej – pieniędzy do dalszego rozwoju.
Myślisz o takich reklamach dla swojego klubu judo? ✅
Oferta obowiązuje dla klubów judo spoza Wrocławia i okolic.
- Wysłanie zapytania do niczego Cię nie zobowiązuje.
- Jeżeli w mojej ocenie taka kampania będzie u Ciebie ponadprzeciętnie ryzykowna (potencjalnie nieopłacalna), to Ci o tym powiem wprost.
- Przygotowanie do kampanii reklamowej na nowy rok szkolny (wrzesień-październik) najlepiej zacząć w czerwcu.
Pozostałe artykuły o kampanii reklamowej dla klubu judo:

