Problem Twojego klubu sportowego (zgadłem?)

Drzewa zasłaniają Ci las. 🌳

Pracujesz w dni robocze i weekendy. Nikt Ci premii za to nie wypłaca.

Pracujesz, bo bez Ciebie klub się zatrzyma. Masz przed sobą stertę zadań do wykonania i nie pamiętasz, kiedy ostatnio zastanawiałeś się, czy nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie Twojego celu.

To codzienność małych organizacji – większości klubów sportowych w Polsce.

Do tego nikt Cię nie zastąpi, bo jesteś częścią każdego procesu w klubie. Nie masz z kim konsultować rozwoju klubu. Trenerzy chcą skupić się na własnej pracy, a znajomi mikroprzedsiębiorcy nie rozumieją, że klub oprócz finansów walczy też o wyniki sportowe, za które są przeważnie tylko kosztem.

Kluby sportowe regularnie marnują wysiłki swoich pracowników na nieefektywne działania. Z braku strategii. Nikt nie ma czasu zatrzymać się i pomyśleć, czy obrany kierunek dalej jest słuszny. Trzeba gasić pożary.

Współpraca typu Helicopter view” 🚁

Widok z helikoptera, czyli nieśpieszny widok z perspektywy. Przemyślane działanie.

Pomogę Ci spojrzeć na Twoje problemy organizacyjne z punktu nowoczesnej technologii, dostępnych narzędzi (niekiedy dla NGO bezpłatnych) i rozwiązań biznesowych. NGO nie musi być wolontariatem.

Od 2021 roku zajmuje się rozwiązywaniem problemów organizacyjno-rozwojowych w klubie judo na Dolnym Śląsku, który zrzesza kilkaset osób.

Dla jasności te kilkaset osób to liczba znacząco powyżej 600 i mówię tylko o osobach opłacających składki członkowskie. W dwa lata urośliśmy dwukrotnie.

Oprócz zarządzania w klubie sportowym zajmuje się:

  • transformacją, współorganizacją i obiegiem informacji przy turniejach Super Ligi Judo (6 razy do roku na 350-550 uczestników na każdych zawodach)
  • współwprowadzaniem wydarzenia Samurai MeetUp na rynek polskiego judo, czyli campu dla weteranów i amatorów (78 uczestników w 2023)
  • marketingiem i współorganizacją zawodów Tiger Cup dla weteranów i amatorów judo (95 zawodników z 7 krajów świata w drugiej edycji)

Pomogę Ci znaleźć rozwiązania, które są sensowne (dla Twojej sytuacji) i skalowalne (zwiększenie skali działań przy minimalnym wzroście pracy).

Bardziej prawdopodobne jest, że potrzebujesz generalisty niż eksperta z jednej dziedziny. Spec od reklamy na Facebooku nie naprawi Twoich problemów, jeżeli problemem jest kreacja Twojej reklamy czy zagmatwana oferta na stronie.

Nie zarekomenduje Ci, co możesz zrobić lepiej. To banał. Zamiast tego przedstawię Ci, co ja bym zrobił na Twoim miejscu, aby osiągnąć największy postęp w realizacji Twojego celu. W obecnych warunkach.

3 dziedziny wiedzy i praktyki

Marketing

Facebook, Instagram, TikTok, GoogleAds czy pozycjonowanie w Google to tylko narzędzia. Używanie ich na ślepo przypomina wiarę w to, że włączenie dwuboju olimpijskiego do planu treningowego zagwarantuje sukces na zawodach.

I tak i nie. Zależy od kontekstu i tak samo jest z narzędziami marketingowymi.

Sensownych reklam użyjesz już od 10 zł dziennie. Pierwsze grafiki możesz przygotować samemu. Najważniejsze, żebyś rozumiał, co robisz i po co.

Po więcej: przeczytaj wpisy (#marketing).

Przedsiębiorczość

Pomysły na usługi (np. wydarzenia sportowe) lub produkty (np. edukacyjne) warto realizować przy minimalnym ryzyku. To możliwe.

Przy mojej pomocy zaprojektujesz kampanię ASK, w której minimalnym kosztem sprawdzisz, czy w ogóle istnieje popyt (zapotrzebowanie) na Twój pomysł.

Taka kampania sprawdziła się w przypadku Samurai MeetUp, który debiutując przekonał 40 osób do wpłaty za wydarzenie, które jeszcze się nie odbyło.

Zaczynając od zera, dwa lata później przygotowujemy 3. edycję wydarzenia, tym razem z legendą polskiego judo – Pawłem Nastulą, jako trenerem.

Problemem klubów sportowych nie zawsze jest marketing. Czasem modyfikacja „modelu biznesowego” klubu sportowego będzie niezbędna (zmiana cen, skrócenie treningów, nawiązywanie współpracy z lokalnymi podmiotami).

Po więcej: przeczytaj wpisy (#przedsiębiorczość).

Zarządzanie

Mnóstwo aspektów codziennej pracy klubu sportowego da się zoptymalizować (w tym zautomatyzować powtarzalne zadania). Wiem, co mówię.

Samemu obsługuję sprawy administracyjne ponad 500 zawodników. Na kilka tysięcy osób krążących po klubie otrzymałem zaledwie jedną niezadowoloną opinię.

Rekrutacja, komunikacja (maile, telefon, social media), płatności, powołania, zgłoszenia, wewnętrzny obieg informacji, zarządzanie projektami i inne.

Po więcej: przeczytaj wpisy (#zarządzanie).

Czy to Ci się opłaca?

Tak, gdy pomyślisz o tym jako inwestycji. Współpraca automatycznie nie rozwiąże Twoich problemów, ale wskaże Ci rozwiązanie. Działanie należy do Ciebie.

Jedno spotkanie może sprawić, że:

  • zaoszczędzisz czas na administracji i obsłudze klienta (czas = 💰);
  • lepiej wydasz środki na reklamę treningów (tańszy koszt pozyskania);
  • wdrożysz rozwiązania, o których nie myślałeś (automatyzację, która kosztuje, ale dalej mniej niż zatrudnienie kogoś wykonującego to zadanie ręcznie);
  • oszczędzisz 450 zł rocznie, bo dowiesz się, że Canva Pro dla NGO jest bezpłatna
  • ...i wiele więcej.

Cenę i warunki współpracy poznasz tutaj (w tym gwarancje zwrotu pieniędzy).