#28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?

#28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?

W tym artykule dowiesz się:

  1. Czy reklama klubu judo się opłaca?
  2. Jak wygląda przykładowa kampania reklamowa klubu judo?
  3. Ile kosztuje obsługa 200 zapytań miesięcznie?
  4. Jak liczba zapytań przekłada się na liczbę klientów?
  5. Jakie czynniki wpływają na opłacalność kampanii reklamowej klubu judo?
  6. O możliwości współpracy ze mną – wraz z szacowanymi kosztami.

Czy reklama klubu judo cały sezon się opłaca?

Tak, reklamowanie klubu judo przez cały sezon może się opłacać. Opisana poniżej konwencja reklamy w Meta Ads (Facebook, Instagram i Messenger) pozwala możliwie najdokładniej policzyć efekty i koszty.

Omówiona kampania umożliwia mierzenie liczby zapytań i średniego kosztu za zapytanie. Tobie pozostaje weryfikacja, ile z pozyskanych kontaktów faktycznie zapisało się do klubu (na podstawie porównania danych osobowych).

Przykładowa kampania reklamowa klubu judo

Przykładowa kampania reklamowa klubu judo z celem pozyskiwania kontaktów:

  1. Użytkownik mediów społecznościowych widzi reklamę, a następnie po kliknięciu przycisku (np. „Dowiedz się więcej”) zostaje przekierowany do formularza błyskawicznego (filmik poglądowy z takiej reklamy).
  2. Taki formularz błyskawiczny może kwalifikować wypełniającego przez zadanie mu dodatkowych pytań (np. o lokalizację lub grupę wiekową treningów).
  3. Po chwili od otrzymania zgłoszenia nasz zainteresowany może otrzymać zautomatyzowanego maila/SMS z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
  4. W tej samej chwili klub może otrzymać zautomatyzowanego maila/SMS z danymi zainteresowanego.
  5. Przedstawicielowi klubu pozostaje zadzwonić lub wysłać szczegóły mailem do zainteresowanego.

Ile kosztuje obsługa ponad 200 zapytań?

Jaki koszt generuje klubowi odpowiedź na ponad 200 zapytań w miesiącu? Moim zdaniem niewielki po zastosowaniu porad z tekstu #13: Obsługa klienta w klubie sportowym – 1 vs 1000. Jak?.

„Niewielki”, czyli myślę, że można założyć średni czas obsługi zgłoszenia ok. 10 minut, ok. 34 godziny pracy miesięcznie. Załóżmy nawet 40 godzin, a więc koszt wynosi 1/4 etatu.

Liczba zapytań a liczba faktycznych klientów

Konwersja (odsetek klientów z ogólnej liczby zapytań) zależy od wielu czynników, ale w uproszczeniu można stwierdzić, że przy reklamach w środku sezonu wynosi on pomiędzy 15 a 35%. Wbrew pozorom ten przedział to ogromna różnica.

Czynniki wypływające na sukces kampanii reklamowej zależą od marketingowca, danego klubu judo i od czynników niezależnych (np. sytuacja gospodarcza).

Wpływ klubu judo na opłacalność reklam

Czynniki wpływające na opłacalność reklam zależne od klubu judo to m.in.:

  1. Wielkość miasta 🏙️
    W większych miastach jest większa konkurencja, ale łatwiej walczyć z konkurencją niż z brakiem dzieci w okolicy (w małych miastach).
  2. Lokalizacja klubu 📍
    Na przykład: siedziba klubu pośrodku niczego kontra siedziba klubu pomiędzy szkołami podstawowymi.
  3. Sezonowość kampanii 📅
    Początek roku szkolnego zawsze obfituje w większą liczbę zainteresowanych w porównaniu do środka sezonu.
  4. Reputacja klubu ⭐
    Niektórzy wyświetlą reklamy wielokrotnie, zanim podejmą decyzję. Pozytywne opinie (Facebook/Google) zwiększają zaufanie i skłonność do zapisania się na trening.
  5. Poziom cen 💸
    Ceny w odniesieniu do oferty klubu i oferty klubów konkurencyjnych.
  6. Dostępne materiały marketingowe klubu 🖼️
    Pokazanie faktycznych trenerów i zawodników wzbudza zaufanie bardziej od pokazywania zdjęć lub filmów ze stocka, które mogą wykorzystać wszyscy.
  7. Dopasowanie oferty klubu 🎯
    Odpowiadanie potrzebom grupy docelowej (np. godziny treningów, warunki zapisu/rezygnacji, liczba grup treningowych, bezpłatny trening próbny, dodatkowe wydarzenia, elastyczność w umawianiu się na trening próbny).
  8. Szybkość i jakość obsługi zapytań ⚡
    Szybsza i profesjonalna odpowiedź na zwiększa szansę na sukces (np. odpowiadanie na wątpliwości potencjalnych klientów podczas rozmowy).
  9. Kompetencje trenerskie 🏅
    Umiejętności trenerskie wprowadzenia nowej osoby w trening przy jednoczesnym zarządzaniu resztą grupy.
  10. Ile miesięcy w sezonie trenuje przeciętny klient 📉
    Im niższa jest średnia liczba miesięcy stażu treningowego w sezonie, tym trudniej jest zapewnić opłacalność reklam. Ogólna opłacalność całej kampanii znacząco rośnie wraz z liczbą powracających klientów.

Wpływ marketingowca na opłacalność reklam

Czynniki wpływające na opłacalność reklam zależne od marketingowca to m.in.:

  1. Rozumienie judo 🥋
    Im lepiej marketingowiec zna poszczególną dyscyplinę sportu (np. judo), tym więcej jest w stanie zrozumieć między słowami i prawdziwiej oddać jej obraz w reklamie.
  2. Precyzja targetowania reklam 🎯
    Im lepiej dopasowana grupa odbiorców (wiek, lokalizacja, zainteresowania), tym większa szansa na wartościowe zapytania.
  3. Atrakcyjność i jasność przekazu reklamy 💡
    Zrozumiałe i przekonujące treści (tekst, grafika, film) zwiększają skuteczność reklamy.
  4. Umiejętność komunikacji i przetworzenia informacji 🗣️
    Jakość reklamy jest zależna od precyzyjnej informacji, a pozyskanie precyzyjnej informacji wymaga odpowiednich umiejętności komunikacyjnych i umiejętności przetworzenia tego na cenną wiedzę dla odbiorcy reklamy.
  5. Optymalizacja i analiza wyników kampanii 📊
    Monitorowanie kosztu pozyskania zapytania i wprowadzanie zmian w kampanii dążących do poprawienia lub utrzymania wyniku.
  6. Odpowiednia biegłość techniczna 🛠️
    Rozumienie poszczególnych ustawień platformy reklamowej i łączonego oprogramowania w automatyzacji. Testy i naprawa błędów.

Współpraca ze mną (kampania reklamowa dla klubu judo) ✅

Oferta dla klubów judo spoza Wrocławia i okolic: pomogę Ci pozyskać nowych zawodników przez Meta Ads (reklamy na Facebooku, Instagramie i Messengerze).

Minimalny koszt takiej współpracy (łącznie z minimalnym budżetem reklamowym) znajdziesz pod poniższym przyciskiem.

Dowiedz się więcej – współpraca przy kampanii reklamowej

W kolejnym artykule odpowiem na pytania:

  • Ile kosztuje jedno zapytanie o trening?
  • Jaki jest koszt pozyskania płacącego klienta?