#28: Reklamy w środku sezonu. Ponad 200 zapytań o treningi judo. Jak to powtórzyć?

W tym artykule dowiesz się:
- Czy reklama klubu judo się opłaca?
- Jak wygląda przykładowa kampania reklamowa klubu judo?
- Ile kosztuje obsługa 200 zapytań miesięcznie?
- Jak liczba zapytań przekłada się na liczbę klientów?
- Jakie czynniki wpływają na opłacalność kampanii reklamowej klubu judo?
- O możliwości współpracy ze mną – wraz z szacowanymi kosztami.
Czy reklama klubu judo cały sezon się opłaca?
Tak, reklamowanie klubu judo przez cały sezon może się opłacać. Opisana poniżej konwencja reklamy w Meta Ads (Facebook, Instagram i Messenger) pozwala możliwie najdokładniej policzyć efekty i koszty.
Omówiona kampania umożliwia mierzenie liczby zapytań i średniego kosztu za zapytanie. Tobie pozostaje weryfikacja, ile z pozyskanych kontaktów faktycznie zapisało się do klubu (na podstawie porównania danych osobowych).
Przykładowa kampania reklamowa klubu judo
Przykładowa kampania reklamowa klubu judo z celem pozyskiwania kontaktów:
- Użytkownik mediów społecznościowych widzi reklamę, a następnie po kliknięciu przycisku (np. „Dowiedz się więcej”) zostaje przekierowany do formularza błyskawicznego (filmik poglądowy z takiej reklamy).
- Taki formularz błyskawiczny może kwalifikować wypełniającego przez zadanie mu dodatkowych pytań (np. o lokalizację lub grupę wiekową treningów).
- Po chwili od otrzymania zgłoszenia nasz zainteresowany może otrzymać zautomatyzowanego maila/SMS z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
- W tej samej chwili klub może otrzymać zautomatyzowanego maila/SMS z danymi zainteresowanego.
- Przedstawicielowi klubu pozostaje zadzwonić lub wysłać szczegóły mailem do zainteresowanego.

Ile kosztuje obsługa ponad 200 zapytań?
Jaki koszt generuje klubowi odpowiedź na ponad 200 zapytań w miesiącu? Moim zdaniem niewielki po zastosowaniu porad z tekstu #13: Obsługa klienta w klubie sportowym – 1 vs 1000. Jak?.
„Niewielki”, czyli myślę, że można założyć średni czas obsługi zgłoszenia ok. 10 minut, ok. 34 godziny pracy miesięcznie. Załóżmy nawet 40 godzin, a więc koszt wynosi 1/4 etatu.
Liczba zapytań a liczba faktycznych klientów
Konwersja (odsetek klientów z ogólnej liczby zapytań) zależy od wielu czynników, ale w uproszczeniu można stwierdzić, że przy reklamach w środku sezonu wynosi on pomiędzy 15 a 35%. Wbrew pozorom ten przedział to ogromna różnica.
Czynniki wypływające na sukces kampanii reklamowej zależą od marketingowca, danego klubu judo i od czynników niezależnych (np. sytuacja gospodarcza).
Wpływ klubu judo na opłacalność reklam
Czynniki wpływające na opłacalność reklam zależne od klubu judo to m.in.:
- Wielkość miasta 🏙️
W większych miastach jest większa konkurencja, ale łatwiej walczyć z konkurencją niż z brakiem dzieci w okolicy (w małych miastach). - Lokalizacja klubu 📍
Na przykład: siedziba klubu pośrodku niczego kontra siedziba klubu pomiędzy szkołami podstawowymi. - Sezonowość kampanii 📅
Początek roku szkolnego zawsze obfituje w większą liczbę zainteresowanych w porównaniu do środka sezonu. - Reputacja klubu ⭐
Niektórzy wyświetlą reklamy wielokrotnie, zanim podejmą decyzję. Pozytywne opinie (Facebook/Google) zwiększają zaufanie i skłonność do zapisania się na trening. - Poziom cen 💸
Ceny w odniesieniu do oferty klubu i oferty klubów konkurencyjnych. - Dostępne materiały marketingowe klubu 🖼️
Pokazanie faktycznych trenerów i zawodników wzbudza zaufanie bardziej od pokazywania zdjęć lub filmów ze stocka, które mogą wykorzystać wszyscy. - Dopasowanie oferty klubu 🎯
Odpowiadanie potrzebom grupy docelowej (np. godziny treningów, warunki zapisu/rezygnacji, liczba grup treningowych, bezpłatny trening próbny, dodatkowe wydarzenia, elastyczność w umawianiu się na trening próbny). - Szybkość i jakość obsługi zapytań ⚡
Szybsza i profesjonalna odpowiedź na zwiększa szansę na sukces (np. odpowiadanie na wątpliwości potencjalnych klientów podczas rozmowy). - Kompetencje trenerskie 🏅
Umiejętności trenerskie wprowadzenia nowej osoby w trening przy jednoczesnym zarządzaniu resztą grupy. - Ile miesięcy w sezonie trenuje przeciętny klient 📉
Im niższa jest średnia liczba miesięcy stażu treningowego w sezonie, tym trudniej jest zapewnić opłacalność reklam. Ogólna opłacalność całej kampanii znacząco rośnie wraz z liczbą powracających klientów.
Wpływ marketingowca na opłacalność reklam
Czynniki wpływające na opłacalność reklam zależne od marketingowca to m.in.:
- Rozumienie judo 🥋
Im lepiej marketingowiec zna poszczególną dyscyplinę sportu (np. judo), tym więcej jest w stanie zrozumieć między słowami i prawdziwiej oddać jej obraz w reklamie. - Precyzja targetowania reklam 🎯
Im lepiej dopasowana grupa odbiorców (wiek, lokalizacja, zainteresowania), tym większa szansa na wartościowe zapytania. - Atrakcyjność i jasność przekazu reklamy 💡
Zrozumiałe i przekonujące treści (tekst, grafika, film) zwiększają skuteczność reklamy. - Umiejętność komunikacji i przetworzenia informacji 🗣️
Jakość reklamy jest zależna od precyzyjnej informacji, a pozyskanie precyzyjnej informacji wymaga odpowiednich umiejętności komunikacyjnych i umiejętności przetworzenia tego na cenną wiedzę dla odbiorcy reklamy. - Optymalizacja i analiza wyników kampanii 📊
Monitorowanie kosztu pozyskania zapytania i wprowadzanie zmian w kampanii dążących do poprawienia lub utrzymania wyniku. - Odpowiednia biegłość techniczna 🛠️
Rozumienie poszczególnych ustawień platformy reklamowej i łączonego oprogramowania w automatyzacji. Testy i naprawa błędów.
Współpraca ze mną (kampania reklamowa dla klubu judo) ✅
Oferta dla klubów judo spoza Wrocławia i okolic: pomogę Ci pozyskać nowych zawodników przez Meta Ads (reklamy na Facebooku, Instagramie i Messengerze).
Minimalny koszt takiej współpracy (łącznie z minimalnym budżetem reklamowym) znajdziesz pod poniższym przyciskiem.
W kolejnym artykule odpowiem na pytania:
- Ile kosztuje jedno zapytanie o trening?
- Jaki jest koszt pozyskania płacącego klienta?